نوشته شده توسط : morteza.73
تست هوش با اب,معمای جالب و علمی,معما با بشقاب و کبریت,جواب معمای اب کبریت بشقاب,برترین معما های شهریور,باحال ترین معما,معما های دخترونه,معما خفن برای پسرا,معما های منحرف کننده,معما واسه مغز های منحرف,معما +18

 

مردی وارد رستوران شد و از پیشخدمت خواست یک لیوان، یک بشقاب غذاخوری، آب، کبریت و یک برش لیمو به او بدهد. مرد پس از گرفتن آن ها، مقداری آب داخل بشقاب ریخت تا پر شود. سپس به پیشخدمت رو کرد و گفت: اگر بتوانی بدون دست زدن و تکان دادن بشقاب، آب داخل آن را به لیوان منتقل کنی به تو ۱۰۰ هزار تومان جایزه می دهم، البته می توانی از کبریت و برش لیمو برای این کار استفاده کنی!

چند دقیقه بعد پیشخدمت با خوشحالی در حالی که یک تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی در دستش بود از میز دور شد.
پیشخدمت چطور این کار را انجام داد؟

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

پیشخدمت ابتدا چوب کبریت ها را داخل برش لیموترش فرو کرد تا مستقیم بایستند. سپس کبریت ها را روشن کرد و همراه با برش لیمو آن را وسط بشقاب آب گذاشت سپس لیوان را وارونه روی برش لیمو و چوب کبریت های روشن قرار داد.

با سوختن چوب کبریت ها اکسیژن موجود در لیوان مصرف شده و حالت خلاء ایجاد می شود. این فشار منفی (وکیوم) سبب انتقال آب بشقاب به لیوان شد. به این صورت پیشخدمت بدون تکان دادن بشقاب، آب را به لیوان منتقل کرد.



:: بازدید از این مطلب : 2613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نوشته شده توسط : morteza.73
معمای مرگ,شرت بندی سر جان ادم,تست هوش های مربوط به ازادی,باحال ترین تست هوش های زندانی ها,تست هوش پارادکسی,پارادکس,تست هوش,معما,معمای جالب,تست هوش های ایرانی,جواب تست هوش سخت,جواب تست هوش زندان,راه های فرار از زندان,چگونی از زندان فرار کنیم,معما های باحال و جالب,تست هوش های +18 گمراه کننده

 

شخصی درون زندانی حبس شده است. اتاقی که این شخص در آن نگاهداری می شود دو در دارد که یکی به سمت چوبه دار راه دارد ولی دیگری به بیرون زندان راه دارد و منجر به آزادی زندانی می شود. هر یک از این درها یک نگهبان دارد که یکی ازآنها همیشه راست می گوید و دیگری همیشه دروغ و هر دو از اینکه کدام در به کجا راه دارد و نیز از راستگویی یا دروغگویی نگهبان دیگر آگاهند.

زندانی ما حق دارد تنها یک سوال از یکی از نگهبان ها بپرسد و سپس یکی از درها را انتخاب کند. در ضمن نگهبان ها فقط با “بلی” یا “خیر” پاسخ می دهند. او چطور می تواند با تنها یک سوال دری که به سوی آزادی باز می شود را پیدا کند؟!

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

؟؟؟

پاسخ:

ساده است (همیشه معما بعد از حل ساده است!). زندانی به سراغ یکی از نگهبان ها می رود و می پرسد:

“اگر من از نگهبان دیگر بپرسم که این در به سمت آزاد شدن باز می شود یا نه، او چه خواهد گفت؟”

اگر در مذکور، در ِ آزادی باشد، دو حالت پیش می آید:

۱- یا نگهبان راستگو بوده، که او با توجه به دروغگو بودن نگهبان دیگر (که پاسخ خواهد داد : خیر) جواب می دهد: “خیر”

۲- اگر نگهبان دروغگو باشد، جواب نگهبان دیگر ( بلی ) را برعکس خواهد کرد و او هم خواهد گفت ” خیر”!

پس جواب “خیر” به معنای اینست که این در، به سمت بیرون زندان راه دارد! به همین ترتیب جواب “بلی” یعنی این در به چوبه دار ختم می شود.

ساده بود ، نه؟!



:: بازدید از این مطلب : 1741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

سایت تفریحی
سایت تفریحی